Tegenwoordig is bijna iedereen actief op sociale media, België alleen al telt bijna 10 miljoen sociale media gebruikers. Naast de berichten van hun vrienden zien deze gebruikers ook vaak advertenties. Er zijn namelijk steeds meer bedrijven die hun doelgroep proberen te bereiken via deze platformen. Dat is niet zonder reden, sociale media advertenties kunnen immers zeer voordelig zijn voor bedrijven. Maar wat zijn die voordelen dan? We leggen het je hieronder uit!
Wat zijn sociale media advertenties?
Beginnen doen we met het uitleggen van wat sociale media advertenties precies zijn. Sociale media advertenties zijn betaalde berichten van een bedrijf die tussen andere berichten van sociale media gebruikers worden geplaatst. Je kunt sociale media advertenties dus eigenlijk zien als de moderne variant van de reclames in kranten. De populairste sociale media platformen zijn Facebook en Instagram, hierop wordt dan ook het meest geadverteerd.
Wat zijn de voordelen van sociale media advertenties?
Wat de voordelen van adverteren op Instagram zijn? Wel, er zijn er veel. Hieronder zetten we de belangrijkste op een rijtje:
Groot of klein budget: iedereen kan adverteren op Instagram
Op sociale media platformen kun je met elk budget aan de slag gaan. De prijs van sociale media advertenties is echter niet altijd duidelijk omdat er meestal gebruik wordt gemaakt van een CPC oftewel cost per click, je betaalt dus enkel als een gebruiker doorklikt op je advertentie. Hoeveel deze kost per klik bedraagt is afhankelijk van je sector en de concurrentie; hoe meer gelijksoortige bedrijven gelijkaardige advertenties willen plaatsen, hoe hoger de CPC.
Heb je een budget dat strikt gevolgd moet worden? Dan kun je een dagelijks of maandelijks budget instellen. Je advertenties worden dan gepauzeerd als je budget besteed is.
Gebruiksvriendelijkheid
Adverteren op Instagram is niet alleen erg toegankelijk op het vlak van budgetten, maar is ook zeer gebruiksvriendelijk. De advertentietool werd immers zo ontwikkeld dat iedereen zijn eigen advertenties kan creëren. Toch is je sociale media marketing uitbesteden vaak een goed idee, zo ben je immers zeker van het beste resultaat en kun jij je focussen op hetgeen waar je het beste in bent: je bedrijf draaiende houden.
Een breed scala aan targetingmogelijkheden
Wil je een advertentie creëren op Instagram of Facebook? Dan kun je uit veel targeting opties kiezen. Doordat Instagram en Facebook over heel wat gebruikersgegevens beschikken, kun je bijvoorbeeld op een leeftijdsgroep, locatie of interesse focussen. Dit zorgt ervoor dat sociale media advertenties zeer effectief kunnen zijn.
Weergave
Wanneer een tv programma onderbroken wordt voor een reclamepauze, stoppen velen onder ons ook even met kijken of kijken we met veel minder interesse naar deze reclames. Dat is bij Instagram niet zo. Sociale media advertenties hebben namelijk dezelfde opmaak als normale berichten op deze platformen. Dit zorgt ervoor dat gebruikers meer interactie hebben met je advertenties.
Start je eigen marketingcampagne op Instagram
We kunnen dus concluderen dat sociale media advertenties erg voordelig en effectief kunnen wijn voor bedrijven. Dus, waar wacht je nog op? Start je eigen Instagram-advertentie campagne vandaag nog! Wil je jouw sociale media marketing uitbesteden aan echte experts, om zo tijd te besparen en het beste resultaat te verkrijgen? Neem dan gerust contact met ons op, we kijken graag hoe we je kunnen helpen!